23. ledna 2017

Vanilkový cupcakes s malinovým krémem a sněhovými pusinkami

Zima je i pro cukrářku minimalistických rozměrů, jako jsem já, tak trochu smutné období. V obchodech není možné nalézt žádné z mých oblíbených kousků ovoce, a tak i milovník čerstvých surovin musí sáhnout do mrazáku, aby si trochu osvěžil den. Dnešní recept je zimní alternací na letní variantu dortíků s čerstvými malinami, kterou jsem sepsala zde. Recept je ozvláštněný o drcené jedlé pusinky, kterými jsem dortíky ozdobila. Prach z pusinek navíc zapůsobil zcela nečekaně jako parádní impregnace, aby krém z mascarpone nerozpustil jedlý papír, kterými jsem dortíky dozdobila. Kolečka z jedlého papíru s logem společnosti mé kamarádky mi dodala společnost  edibles. Tisk na jedlém papíře vypadal více než dobře a dodal dortíkům nový rozměr, ještě teď jsem z fotek nadšená. Až se mi jednou podaří založit vlastní cukrárnu, nechám si natisknout celou krabici koleček se svým logem! :-D No konec snění a jdeme na recept!

Na 12 dortíků budete potřebovat následující suroviny:

Korpus

3 vajíčka
120 gramů cukru krupice
2 lžíce vlažné vody
1/2 vanilkového lusku
130 gramů hladké mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
15 gramů másla

Krém

250 gramů mascarpone
200 ml smetany ke šlehání (ideálně 33 % tuku)
3 plné lžíce cukru
malinový rozvar

Malinový rozvar

100 gramů mražených malin
0,5 dc vody
3 lžíce cukru

Na ozdobu

Na ozdobu jsem v tomto případě použila sněhové pusinky a na míru vytvořená loga z jedlého papíru od www.edibles.eu. Pusinky se dají samozřejmě koupit. Já sušila v troubě domácí. :-) Pokud se také rozhodnete pro domácí variantu, můžete mrknout na tento recept. Pouze místo kávy do pusinek přidejte kapku růžového či červeného potravinářského barviva.

Postup

Nejprve si připravíme rozvar z malin, který budeme potřebovat do krému přidat vychladlý. Do kastrolu na sporáku dáme mražené maliny, osladíme a zalijeme vodou, aby se nám rozvar rovnoměrně připravoval a nepřipaloval. :-) Podle potřeby přidejte více vody, pokud se rychle odpařuje nebo doslaďte, pokud jsou maliny kyselejší. Po pár minutách, kdy se maliny spojí s cukrem i vodou v homogenní hmotu, odstavte z plotny a nechte stranou dojít pokojové teploty.

Troubu rozehřejte na 170 stupňů.

V mikrovlnné troubě rozpusťte máslo a nechte stranou.

Do mísy vhodné ke šlehání rozklepněte tři vajíčka, nasypte cukr, přidejte dvě lžíce vlažné vody, zrníčka z 1/2 vanilkového lusku a pomocí šlehače vyšlehejte v pěnu. Přes síto do pěny prosejte mouku a prášek do pečiva, důkladně ale s citem zapracujte pomocí stěrky sypkou složku. Nakonec vlijte rozpuštěné máslo a naposledy zapracujte stěrkou. Plňte do 3/4 - 4/5 objemu papírových košíčků (já použila samonosné, nedám na ně už dopustit) a pečte v předehřáté troubě cca 15 - 20 minut (podle typu trouby). Že jsou dortíky hotové, ověříte pomocí špejle, kterou zapíchnete do středu dortíku - pokud na špejli těsto neulpívá, jsou dortíky upečené. Dortíky nechte vychladnout - super je kovová mřížka.

Nyní si připravíme krém, kterým budeme dortíky zdobit. Do vysoké mísy vhodné ke šlehání vložíme mascarpone, smetanu a cukr a začneme šlehat, než krém začne tuhnout. Pak přidáme malinový rozvar a došleháme do tuha.

Krém na korpus nanášíme pomocí cukrářského sáčku.

Na ozdobu použijte pusinky, které před dekorací podrtíte nožem/rukou/hmoždířem na přiměřené kousky. Další dekorace jsou super žádoucí. Místo jedlého papíru by se určitě daly použít třeba srdíčka z fondánu. :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)