26. ledna 2016

Valentýnské cupcakes jahodové tiramisu

Valentýn se nezadržitelně blíží a já bych ráda přidala víc než jen jeden zamilovaný recept na sladké cupcakes, proto je nutné začít s předstihem. Jako první Vám přináším recept na dortíky inspirované italským dezertem, který dělám opravdu ráda, protože je super jednoduchý a zatraceně dobrý... a není jím nikdo jiný než tiramisu. Cupcakes jsem potom poskládala z kávového nadýchaného korpusu, jahodového mascarpone s pravou vanilkou a hořkého kakaa. Věřím, že vás nadchnou! :-)

Z následujících surovin vznikne 15 cupcakes:

Těsto

4 vajíčka
115 gramů cukru krupice
115 gramů hladké mouky
0,5 lžičky prášku do pečení
30 gramů másla
1 plná lžíce instantní kávy
1 lžička vody

Krém

250 gramů mascarpone
200 ml smetany ke šlehání (alespoň 31%)
4 lžíce práškového cukru
1/2 vanilkového lusku
1 vanička jahod (200 - 250 gramů)

+ hořké kakao na pečení na ozdobu

Postup

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.

Máslo si rozpustíme v mikrovlnné troubě - dávám na 1 minutu při 360 W. Kávu dáme do malého šálku a rozpustíme ji v lžičce vody. Vajíčka s cukrem vyšleháme při vysokých otáčkách do husté pěny (tento postup trvá několik minut). Přes síto do pěny postupně prosejeme mouku s práškem do pečiva a opatrně je zapracujeme pomocí stěrky. Nyní přilijeme do těsta rozpuštěné máslo a kávu a opatrně vše zapracujeme. Těsto plníme centimetr pod okraj silikonových košíčků nebo papírových košíčků, kterými jsme vyložili muffinový plech. Pečeme v předehřáté troubě cca 15 - 20 minut. Po upečení vyjmeme z formy a necháme vychladnout na mřížce.

Pro přípravu krému je nejprve nutné rozmixovat zhruba 6 jahod na kašičku (zbývající cca 3 jahody si necháme na ozdobu). Nyní si do hluboké mísy vložíme mascarpone, šlehačku, práškový cukr a semínka z poloviny vanilkového lusku a vyšleháme. Nyní do krému přidáme jahodovou kašičku a šleháme do husté konzistence. Vzniklý krém nanášíme na vychladlé dortíky pomocí cukrářského sáčku s kovovou zdobičkou.

Zdobíme dle fantazie. Já po vzoru tiramisu dortíky poprášila přes sítko kakaem na pečení a přidala kousek jahody.

Pokud pečete poprvé nebo si jen chcete ověřit, zda děláte vše při pečení cupcakes správně, může se Vám hodit 15 tipů pro božské cupcakes. Vychytávky a rady související s pečením cupcakes najdete na jedné ze záložek blogu - tady.

Krásný den Vám přeje a moc zdraví Ivča :-)




4 komentáře:

  1. Teda, ty vypadají krásně :-) . Já jsem letos k Valentýnu upekla pro manžela dort ve tvaru srdce. Chtěla jsem mu dát něco jiného než bonboniéru. Tu mu kupuju každý rok :-D . Měli jsme podobný nápad, protože i on si pro mě přichystal překvapení. Dort mi teda neupekl, ale využil službu rozvoz květin Ostrava a nechal mi růže poslat do práce, tak jsem byla ráda, že jsem měla i já pro něj překvapení :-) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem letos nechal ženě poslat na Valentýna květiny. Měla z toho radost. Musím ale říct, že na Valentýna letos překvapila hlavně ona mě. Jako dárek totiž na mě čekala kamagra. Měli jsme totiž problém s tím, že už to prostě v posteli nebylo takové jako dřív, tak se rozhodla moje výkony trochu podpořit. No zafungovalo to skvěle. :)

      Vymazat
  2. Já jsem příteli ( teda vlastně i sobě :D ) koupila na valentýna čokoládu od Janka. Tou člověk nic nezkazí a ještě si dopřeje i něco pro sebe :D Každopádně děkuji za recept určitě ho vyzkouším. Lenka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)