28. prosince 2015

Sezamové cupcakes s tahini pastou a banánovým krémem


Vánoční svátky jsou ty tam a já si je hrooozně moc užila. Jednalo se asi o moje doposud nejpohodovější Vánoce - bez stresu, zběsilého lítání po krámech a šíleného gruntování. Místo toho jsem každý den chodila ven na procházky s punčem v ruce a byla nadšená ze slunečných dnů, které mi obvykle přes zimu dost chybí. Zároveň jsem měla spoustu času na to, abych se poohlédla po inspiraci pro blog na nadcházející rok, ve kterém bych se chtěla zaměřit na zdobení dortíků fondánem, snad bych i mohla zkusit tolik nenáviděný a i přesto obdivovaný máslový krém a rozhodně bych chtěla najít druhý recept na těsto, které by mě bavilo alespoň jako to, které jsem použila v posledních několika receptech. Výzev je tedy na obzoru hned několik. :-) Teď ale k samotnému receptu, který pro vás dnes mám. Pastu tahini jsem si koupila při nedávné služebce do Brna a ještě jsem ji ani nenačala. Chtěla jsem dělat milovaný hummus, ale i kdybych se rozhodla v nadcházejících týdnech přehummusovat, nestihnu ji spotřebovat. Proto jsem se rozhodla, že ji využiji do svých sezamových cupcakes, které jsem se ozdobila banánovým krémem z mascarpone a šlehačky - zdařilá chuťová kombinace. :-)


 
Z následujících surovin vznikne zhruba 17 pěkných cupcakes:

Těsto

4 vajíčka
115 gramů cukru krupice
115 gramů hladké mouky
0,5 lžičky prášku do pečení
1 pořááádně přeplněná lžíce pasty tahini
2 lžíce sezamových semínek
30 gramů másla

Krém

200 gramů mascarpone
200 ml smetany ke šlehání (alespoň 31%)
1 menší banán
2 lžíce práškového cukru
2 lžíce třtinového cukru (dark muscovado)

Postup

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.

Máslo si rozpustíme v mikrovlnné troubě - dávám na 1 minutu při 360 W. Vajíčka s cukrem vyšleháme při vysokých otáčkách do husté pěny. Přes síto do pěny postupně prosejeme mouku s práškem do pečiva a opatrně je zapracujeme pomocí stěrky. Nyní je čas na přidání sezamové pasty tahini a sezamu. Nakonec přilijeme do těsta rozpuštěné máslo a opatrně ho zapracujeme. Těsto plníme centimetr pod okraj silikonových košíčků nebo papírových košíčků, kterými jsme vyložili muffinový plech. Pečeme v předehřáté troubě cca 20 minut. Po upečení vyjmeme z formy a necháme vychladnout na mřížce.

Krém je opět velice jednoduchý. Nejprve si rozmělníme banány - ideálně ponorným mixérem, dají se ale také rozmačkat vidličkou nebo nastrouhat na struhadle. Banánovou kaši vložíme spolu se zbylými surovinami do hluboké mísy a vyšleháme do hustého krému. Vzniklý krém nanášíme na vychladlé dortíky pomocí cukrářského sáčku s kovovou zdobičkou.

Zdobíme dle fantazie. Já je poprášila hořkým kakaem a ozdobila fondánovými placičkami s motivem růže, které jsem vytovřila pomocí silikonové formy od Tescomy.

Pokud pečete poprvé nebo si jen chcete být jistější v kramflecích, může se Vám hodit 15 tipů pro božské cupcakes.

Krásný den Vám přeje Ivča :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)