16. září 2015

Arašídové cupcakes s čokoládovým ganache krémem

O tom, jak moc mám ráda arašídové máslo, jsem psala už v jednom z předešlých článků. Přirozeně se tedy dalo čekat, že tento recept jednou přijde ;-). Otázkou bylo pouze, kdy a jakým krémem arašídový dortík doplním. Měla jsem v tomto případě tak trochu dilema - skořice, karamel, čokoláda,... V jednom článku jsem se dočetla o čokoládových polevách a krémech ganache, které se vyrábí ze smetany a čokolády v různých poměrech. Moc mě zaujaly velice pozitivní reakce v recenzích. Rozhodla jsem se proto, že vymyslím vlastní alternaci na ganache krém. A tady je!

Recept na 20 mini cupcakes nebo 12 klasických cupcakes

Těsto:

3 vajíčka
150 gramů cukru
špetka soli
1 dc mléka
60 gramů másla
90 gramů arašídového másla
1 lžička skořice
1 lžička sody
1 lžička prášku do pečiva
180 gramů hladké mouky

Krém:

150 ml pařížské šlehačky
100 gramů kvalitní mléčné čokolády (použila jsem fair tradovou)
70 gramů másla

Postup:

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů a vrhneme se na přípravu těsta.

Do mísy vhodné na šlehání si rozklepneme tři vajíčka, přidáme cukr a vyšleháme se špetkou soli do pěny. V mikrovlnné troubě si rozpustíme máslo, přidáme k němu mléko, abychom ho trochu zchladili a vlijeme do vyšlehaných vajíček s cukrem. Přidáme ještě arašídové máslo a vyšleháme. Nakonec přisypeme mouku, sodu a prášek do pečiva. Naplníme do 4/5 připravených silikonových košíčků a pečeme v předehřáté troubě 20 minut.

V průběhu pečení si připravíme krém. Do mikrovlnné trouby nebo vodní lázně si dáme rozehřát máslo s čokoládou. Vyšleháme pařížskou šlehačku, přidáme rozpuštěnou čokoládu s máslem a vyšleháme do co nejhustšího krému. (Pokud se zdrcne, nezoufejte - vložte ve šlehací míse na několik sekund do mikrovlnné trouby a na nízký ohřev nechte trochu povolit a vyšlehejte znovu.)

Krém nanášíme na vychladlé dortíčky pomocí cukrářské špachtličky či příborového nože.

Zdobíme dle fantazie - já použila physalis a byla to velká paráda :-)).



2 komentáře:

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)