30. března 2015

Vanilkové cupcakes s malinovým krémem

Vanilkové cupcakes
Když občas o víkendu jedu navštívit rodiče, nedá mi to a mám vždy nutkání, něco upéct. A protože se mi nedavno podařilo ukořistit v Lidlu vanilkové lusky, bylo jasné, že můj další recept bude nejen krásně voňavý ale i plný vanilkových semínek. Malinový krém je pak jen pomyslná tečka na dortu... nebo spíš dortíku ;-)









Na zhruba 12 kousků potřebujeme:

Těsto

3 velká ideálně domácí vajíčka
100 gramů cukru
2 lžíce teplé vody
1 špetka soli
1 lžička jedlé sody
100 g polohrubé mouky
50 g celozrnné mouky
1 vanilkový lusk

Krém

1 kelímek šlehačky na šlehání
1 sáček ztužovače na šlehačku
200 gramů čerstvého termizovaného sýru (já použila Palouček z Lidlu)
60 gramů moučkového cukru
1 hrst malin

Postup
 
Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.

Rozklepneme si a oddělíme obsah vajíčka. Zvlášť vyšleháme do pěny žloutky s cukrem a teplou vodou a pak vyrobíme sníh z bílků a špetky soli. Do žloutkové pěny pomalu zašleháme mouku, sodu i zrníčka z vanilkového lusku. Na závěr do těsta přimícháme sníh.

Formičky na cupcaky plníme zhruba do 2/3 a pečeme zhruba 20 minut. Upečené dortíky necháme vychladnout a mezitím si připravíme krém.

Ušleháme šlehačku se ztužovačem a zvlášť si utřeme maliny se sýrem a cukrem, do kterých poté vmícháme šlehačku.

Krémem zdobíme vychladlé dortíky za použití cukrářského sáčku.

Krásný den! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)