31. ledna 2015

Limetkové cupcakes

Tyto cupcakes jsem poprvé zkoušela letos v lednu, a to k příležitosti narozenin mamky. Zimy už mám nějak plné zuby a tyto svěží cupcaky mi připomněly léto a čas mojita na zahrádce budějické Žluté ponorky... Takže pokud Vám také chybí teplo, určitě Vám zvednou náladu jako mně. Recept na 36 malých nebo 18 středních cupcaků je tady:




Těsto

2 vejce
špetka soli
3/4 hrnku cukru (bílý či třtinový)
1/2 hrnku polotučného mléka
1/4 hrnku oleje
2 lžičky kypřícího prášku
1 lžíčku sody
kůra z 1dobře omyté limetky
šťáva ze 3/4 limetky
1 vrchovatý hrnek hladké mouky

Krém

1 krabičková šlehačka (33 % tuku, 250 ml)
1 vaničkový polotučný tvaroh
šťáva z 1/4 limetky
moučkový cukr na doslazení dle chuti, já dávala zhruba dvě lžíce s kopečkem
barvivo podle vlastního uvážení, já zvolila z rozmaru fialové

Postup

Rychlíci si nejprve předehřejou troubu na 160 - 170 stupňů, já to dělám až v momentě, kdy vím, že se blížím s těstem ke konci. :-)

Vyšlehejte vejce se špetkou soli do pěny, přidejte cukr a míchejte dál, pak přidejte mléko a olej a vesele šlehejte dál. Nyní se vrhneme na sypké složky, přidáme mouku, kypřící prášek a sodu, prošleháme a dochutíme limetkovou šťávou a kůrou a naposledy projedeme šlehačem.

Nyní těsto naplníme do formiček, stačí do 2/3, aby nám neběhaly po troubě.

Pozn.: Každý má jistě své oblíbené formičky. Já používám silikonové od tescomy, mají 3 velikosti a ty nejmenší jsou absolutně roztomilé (6 ks vyjde na 69 Kč). Jejich výhodou je, že se nemusí vysypávat ani vymazávat a odpadá olupování papíru z upečených dortíků.

Pečeme než jsou hotové, zhruba půl hodiny.

To že jsou pečené zjistíme snadno dřevěnou špejlí, párátkem - zapíchneme, nelepí se = vyndavám. 

Krém je taková rychlovka a snad se ani nedá pokazit. Originální recepty využívají máslové krémy, ke kterým mám od mala averzi, takže ty tady na blogu bohužel nenajdete. Pro vyznavače "zdravější" varianty budou ale tyto recepty to pravé ;-)...

Vychlazenou šlehačku vyšleháme na nejvyšší otáčky do tuha, přidáme tvaroh a již jen na nejnižší otáčky prošleháme. Přidáme cukr a šťávu, zamícháme a máme hotovo.

Než se nám muffíci dopečou a vychladí, krém dáme čekat do lednice.

Na vychlazené dortíky krém nanášíme cukrářským sáčkem a zdobíme dle fantazie. Já použila fondánové kytičky vyrobené z fondánu od Dr. Oetkera.

Závěr

Doufám, že Vám budou chutnat a brzy Vám sem hodím pár tipů na pomůcky, které se mi osvědčily při pečení, jako například silikonový cukrářský pytlík.

Krásný den a budu se těšit na Vaše reakce.

Ivča









Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)